Endelig skolemøbler i Biry

Nu kan eleverne i Biry langt om længe sidde ved et skolebord, når de skal lære at læse og skrive.

Det er lettere at lære at skrive, når ens hæfte ligger på et bord.

Billederne er sent af Ousmane Togo, som er lærer på Skolen i Biry. Der er adgang til internettet i Biry, men man må vente til om natten, hvis man skal sende større filer, for forbindelsen er endnu ikke så god.

De mindste børn i Biry kan nu gå i børnehave og på den måde blive vant til at gå i skole

Der er også et foto fra den nye børnehave, hvor de mindre børn lærer at gå i skole. Samtidig bliver de passede, så deres ældre søskende kan fortsætte i skolen i stedet for at skulle passe dem.

Via vores entreprenør fik vi tidligere i år sendt en møbelsnedker til Biry med bordplader og brædder til de metalstel, vi fik leveret for over et år siden. Skolen har en frivillig pedel og han har fået værktøj, så han kan vedligeholde de nye skolemøbler.

Den oprindelige møbelsnedker Youssouf Dicko havde vi mistet tålmodigheden med efter at han har været ramt af alvorlig sygdom. Derfor valgte vi at betale en ny håndværker.

Dette indlæg blev udgivet i Nyt om skolen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.