Foreningen

Gæster i Biry får en traditionel velkomst. Med sang og trommer bliver vi ført op til landsbyen og en fantastisk fest

Vi har taget initiativ til foreningen Skolen i Biry efter et besøg i landsbyen Biry i november 2010. Besøget var en del af en rejse arrangeret af det danske rejsebureau Viktors Farmor.

Det er første gang, der har været turister i Biry, og gæsterne fik en hjertevarm velkomst.Derfor samlede gæsterne spontant ind til landsbyen og satte dermed gang i processen med at få etableret en skole.

Rejseleder Lise Blom er kommet i Biry siden 1992 og har derfor tæt kontakt med indbyggerne. En skole har stået øverst på Birys ønskeseddel i mange år.

Bestyrelsen i Skolen i Biry består af:

• Formand: Lise Blom
  • Næstformand: Villy Sørensen
  • Kasserer: Lise Rasmussen
  • Medlem: Lars Chr. Jensen
  • Medlem: Birte Christensen
  • Suppleant: Margit Bæksted

Foreningens medlemmer arbejder ulønnet. Medlemskabet går til at betale administration og hjemmeside. Har foreningen overskud, går beløbet til indsamlingen.