Børnene går i skole i Biry

Den midlertidige skole i Biry har nu kørt i tre år. Der er elever i første, anden og tredje klasse, og de lærer at læse, skrive og regne. Alle glæder sig til, at den nye skole er færdig.

Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse.

Det er tirsdag den 22. april. Eleverne har lige haft en lille påskeferie. I dag skal de vise, hvad de har lært. Hver måned bedømmer lærerne eleverne i læsning, skrivning, recitation, regning og sang. Eleverne får karakter, og lærerne giver det lokale pædagogiske center besked om, hvordan det går i skolen.

Både lærere og elever ser frem til, at der bliver bygget en rigtig skole. Eleverne sidder på bænke bygget af sten og ler. Der er ingen stor tavle, som læreren og eleverne kan skrive på.

Biry har vanskeligt ved at få lærere. På et tidspunkt underviste en lærer alle tre klasser sammen. Eleverne i første og anden klasse skal tie stille, mens eleverne i 3. klasse får undervisning. I efteråret fik skolen i Biry endnu en lærer til at undervise i 3. klasse.

Når der er en rigtig skole, bliver det forhåbentligt lettere at tiltrække lærere til Biry. Det pædagogiske center skal også give eleverne flere bøger. Det er først i 3. klasse, at eleverne har fået en bog med tekster. I 1. og 2. klasse må læreren læse højt og skrive alting på tavlen.

Dette indlæg blev udgivet i Nyt om skolen og tagget , , . Bogmærk permalinket.