Skolen bygget

Indbyggerne i Biry beundrer den skole, de selv har knoklet med at bygge til deres børn

Så er det lykkedes! Skolen i Biry er nu bygget færdig. Indbyggerne i Biry har knoklet i måneder uden løn, for at blive færdige med skolebyggeriet. Først har de sprunget klipper i stykker. Derefter har de hugget stenene med hammer og mejsel. Sammen med murere, har de bygget væggene sten for sten. Bemærk, hvor smukt de har placeret sten i forskellige nuancer.

De fleste skoler i Mali er bygget i ren cement. Men vi besluttede at bygge i sandsten for at bruge de lokale ressourcer.

Hele den ene væg har en tavle, så der er god plads til at skrive og regne

Eleverne begynder i den nye skole tirsdag den 7. oktober. Vi mangler fortsat at bygge latriner og et kontor til lærerne. Der mangler også bænke og borde til eleverne. Dem har landsbyen bedt de lokale pædagogiske myndigheder (CAP) om at sende. Men der er endnu ikke svar.

Vi takker alle, som har støttet byggeriet. Indsamlingen fortsætter, indtil det sidste er bygget.

Der skal ryddes op og gøres rent, inden eleverne begynder tirsdag den 7. oktober